Mellemkommunale sager går ofte på tværs af afdelinger og beror på flere ydelser, indsatser og udgiftstyper. En komplet mellemkommunal gennemgang understøtter et samlet overblik og en helhedsorienteret styrkelse af kommunens økonomi, processer og kompetencer på området.
En komplet mellemkommunal gennemgang tilrettelægges og udføres i dialog med kommunen, med udgangspunkt i dennes unikke organisation, behov og ønsker.
Fordele og udbytte
Retmæssig og forøget refusionhjemtagelse
Samlet overblik og indsigt
Kontrol, korrigering og validering af det komplette datamateriale
Juridisk sparring og bistand vedr. opkrævning og opfølgning
Sammenhængende forløb baseret på erfaring og ekspertise
Procesoptimering i forhold til eksisterende sags- og arbejdsgange - nu og fremadrettet
Ved en komplet mellemkommunal gennemgang undersøges som udgangspunkt følgende områder og ydelser:
Førtidspension
Boligstøtte
Arbejdsmarked
Børn og unge
Skole
Dagtilbud
Voksen og handicap
Ældre
Særlovsrefusion
Serviceloven i øvrigt